ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عرض ارادت زائران پیاده در مسیر جاده چناران به مشهد | پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار زائر در موکب امام رضا (ع) 

  • کد خبر: ۱۸۴۱۲۳
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
عرض ارادت زائران پیاده در مسیر جاده چناران به مشهد | پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار زائر در موکب امام رضا (ع) 
این روزها از هر طرف به جاده های منتهی به سمت مشهد برویم بوی پای زائر پیاده می پیچد که به عشق آقای مهربانی ها حاضر است در مسیری عاشقانه قدم بردارد و لباسش متبرک به این مسیر شود. 

 به گزارش شهرآرانیوز، زائران از شهر‌های دور و نزدیک لباس مشکی به تن کرده اند و برای عرض ارادت و حضور در مراسم شهادت، ولی نعمتشان خود را آرام آرام به شهر شهادت امام رضا (ع) می‌رسانند.  

خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان، مازندران و تمام ایران قدم در جاده‌های منتهی به شمهد گذاشته اند و پرچم عزا بدست گرفته اند تا در مسیر پیاده روی زائران علی بن موسی الرضا (ع) قرار گیرند.  

مشهدی‌ها هم با تمام وجود سعی دارند میزبان خوبی برای زائران باشند و خستگی را از تن میهمانان عزیز آقا بدر کنند تا شاید شریک دل‌های عاشق شوند.  

در مسیر جاده چناران و قوچان قدم می‌گذاریم و می‌بینیم کم کم زائران پیاده و سواره دارند خود را به مشهد و حرم عشق می‌رسانند. موکب‌ها و ایستگاه‌های اسکان و پذیرایی هم بین راه قرار دارد تا کمی استراحت کنند و کمی از گرمای آفتاب شهریور ماه را با نوشیدن چای و شربت و خوردن نهار از چهره هایشان بزدایند و بتوانند کیلومتر‌ها پیاده روی را با جان و دل ادامه دهند.  

پذیرایی از ۱۰ هزار زائر به صورت روزانه در موکب امام رضا (ع)  

در مسیر چناران آستان قدس رضوی نیز موکب‌های مجهزی بر پا کرده که هر کدام سبقه دیرینه‌ای در پذیرایی زائران در این ایام دارد. موکب امام رضا (ع) که کنار بیمارستان رضوی قرار دارد با ۱۴ سال سابقه از جمله ایستگاه‌های استراحت موقت زائران است که همیشه بساط پذیرایی اش به راه است؛ چای و آب خنک، شربت، شله زرد و میوه‌های فصل و ... که جزو پذیرایی‌های همیشگی اش است و صبحانه و نهار و شامش برای زائران مهیاست.  

مسئول موکب امام رضا (ع) گفت: مساحت این موکب ۲ هزار مترمربع است و روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی صورت می‌گیرد. پیش بینی می‌کنیم حدود ۵۰ هزار نفر به این موکب مراجعه کنند.  

محمد باغانی اظهار کرد: بخشی از این موکب به حوزه درمانی اختصاص دارد و بخشی از آن برای پذیرایی و استراحت زائران است. تا کنون حدود ۱۰۰۰ مراجعه کننده زن و مرد در حوزه درمانی داشتیم. درمان سرپایی را در موکب انجام می‌دهیم و اگر کسی نیاز به خدمات بیشتر داشت او را به بخش اورژانس بیمارستان ارجاع می‌دهیم.  

خدمت رسانی خادمان حرم مطهر رضوی در موکب فراشان

بعد از موکب امام رضا (ع) به موکب فراشان که در جاده قوچان قرار دارد سری می‌زنیم. این موکب به همت خادمان حرم امام رضا (ع) بخش فراشان برپا شده است. مسئول این موکب در خصوص خدماتش می‌گوید: خدمات پزشکی و اسکان موقت و پذیرایی سه وعده صبحانه و نهار و شام و ایستگاه صلواتی چای و شربت به صورت دائم از جمله خدمات موکب فراشان است که از روز دوشنبه در خدمت زائران پیاده علی بن موسی الرضا (ع) است و امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه، به ۱۵۰۰ زائر تا کنون خدمت رسانی صورت گرفته است.  

سیدمحمد سادات علم الهدایی ادامه می‌دهد: این موکب ظرفیت استراحت موقت ۶۰۰ نفر را در روز دارد و روزانه ۲ هزار غذای گرم در دو وعده نهار و شام را برای زائران تهیه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->